Minőségirányítási alapelvek

Cichorium Kft. szakmai sikerének és presztízsének egyik lényeges összetevője az emberi tényező: a kiválóan képzett és elhivatott kollégák munkája, a megfelelő beszállítók és alvállalkozók, a műveleti tevékenységeket támogató vállalati kultúra megléte és a folyamatosan változó környezethez való alkalmazkodás képessége. A fentiekre tekintettel rendelem el a Működési politikánk alkalmazását, amely egy alapvető dokumentumként állást foglal a cég által képviselt értékekről és elkötelezettségéről. Politikánk tartalmazza a cégcsoport vezető testületeire, vezető állású munkavállalóira, munkavállalóira (a továbbiakban együttesen: munkavállalók), beszállítóira, alvállalkozóira vonatkozó erkölcsi és magatartási szabályokat, etikai elvárásokat. A munkatársak, beszállítók, alvállalkozók számára segítséget nyújt az etikai kockázatok azonosításához, megelőzéséhez, és rögzíti a visszaélések teljes tilalmát, védi a munkatársakat, beszállítókat, alvállalkozókat a visszaélésekbe történő bevonási kísérletektől, valamint útmutatásul szolgál a Céggel szerződő partnerek, a hatóságok, természetes személyek stb. részére a Cég munkatársaival történő kapcsolatfelvételkor és a kapcsolattartás során követendő etikai elvárásokról.

1 Meghatározások:

Munkavállaló – a munkáltatóval munkaszerződéssel, munkavégzésre vonatkozó megállapodással vagy munkatevékenységről szóló megállapodással munkaviszonyban álló személy.

Beszállító – A beszállítók azok a vállalatok, amelyek A cég részére árukat vagy szolgáltatásokat szállítanak a szolgáltatási tevékenységek megfelelő működéséhez.

Alvállalkozó – másodlagos szerződő cég, amely részfeladatokat végez a megrendelő számára egy nagyobb szerződést kötő vállalat megbízásából és képviselőjeként.

Szervezeti és működési szabályzat – a vállalkozás, vállalat működésére, belső és külső kapcsolataira vonatkozó rendelkezéseket tartalmazó dokumentum

2 Tárgyi és személyi hatálya, tartalma és annak betartatása:

A cég szervezeti működését minden országban a Szervezeti és Működési Szabályzat foglalja össze.

A jelen alapértékek, irányelvek, elvárások és szabályok (továbbiakban együttesen: „Szabályok”) a Cég minden munkavállalójára a Irányelv tárgyával összefüggő tevékenységekben érintett minden beszállítójára, alvállalkozójára vonatkoznak. A Szabályokat a munkavállalók, beszállítók, alvállalkozók mindig kötelesek betartani, azokra munkaidőben és azon kívül is figyelemmel kell lenni.

  • Az Irányelvben foglaltakat a belső szabályzatokkal, utasításokkal összhangban kell figyelembe venni és értelmezni.
  • A Cég vezetői saját területükön felelősek a Irányelvben meghatározott elvek alkalmazásáért és azok betartásáért.

3  A CÉG IRÁNYELVEI:

3.1 Feddhetetlenség elve

A Társaság részéről elvárás a munkavállalók felé, hogy minden körülmények között tisztességesen, becsületesen, a jogszabályok és belső szabályzatok rendelkezéseit betartva, felelősségteljesen és feddhetetlenül járjanak el

3.2 Tisztességes eljárás elve

A célok elérése során mindig tisztességesen és felelősségteljesen kell eljárni, tiszteletben tartva a jogszabályi környezetet és a szakmai etikát.

4  Szervezeti elvárás a munkavállalók részéről:

4.1 Vezetők felelőssége

A Vezetőkre kiemelkedő felelősség hárul a szabályok érvényre juttatásában. A Vezetők megtesznek minden tőlük elvárható intézkedést annak érdekében, hogy a munkatársak munkája e célkitűzéseknek és követelményeknek megfeleljen, a mulasztások, szabálytalanságok és visszaélések időben megelőzhetőek legyenek, a korrupciós kockázatok csökkenjenek.

A Vezetők feladatellátásuk során kötelesek az egyenlő bánásmód betartására, különösen a munkaszervezés, az utasítás, az ellenőrzés, a jutalmazás, a teljesítményértékelés terén.

A Vezető különösen nagy figyelmet fordít a szervezeti egységébe tartozó munkavállalók emberi jogainak tiszteletben tartására.

A Vezető kiemelt figyelmet fordít a vezetői tevékenysége és szakterülete tevékenysége átláthatóságára, a vezetői magatartás becsületességére és a vezetői funkciók (utasítás, irányítás, döntéshozatal, ellenőrzés) során tanúsítandó következetességre.

A Vezető köteles a munkavállalót tájékoztatni a feladat-ellátáshoz szükséges valamennyi információról, melynek során tekintettel van a tájékoztatás időszerűségére, pontosságára és alaposságára.

A Vezető különös gondot fordít az új belépők zökkenőmentes beilleszkedésére.

A Vezető személyes példamutatással, ráhatással motiválja beosztottjait az általa vezetett szervezeti egységre vonatkozóan előírt kötelezettségek teljesítésében, törekszik a bizalmon alapuló, konstruktív, jó munkahelyi kapcsolatrendszer kialakítására.

A Vezetővel szemben elvárás az arra való törekvés, hogy növekedjen az általa vezetett szervezeti egység szakmai színvonala, ezzel együtt kerüljön minden olyan megnyilvánulást vagy magatartás tanúsítását, amely más szervezeti egységet rossz színben tüntet fel.

A Vezető beosztottjaival szemben tegyen mindig korrekt, határozott, egyértelmű észrevételeket a jó modor és a kulturált hangnem kereteit megtartva, kerülve a sértő és udvariatlan megnyilvánulásokat.

A Vezető legyen toleráns, megértő és segítőkész beosztottjai és munkatársai munkahelyi vagy magánéleti problémái iránt, azonban ne adjon teret az intrikus, rosszindulatú, kétes érdekből történő megnyilvánulásoknak. Védje meg beosztottjait az illetéktelen, oktalan támadásoktól és lejáratásoktól, kivéve, ha a dolgozó adott esetben valóban elmarasztalható.

A Vezető a számára biztosított utasítási joggal élve mindig legyen körültekintő és megfontolt, törekedjék beosztottjai tulajdonságainak és képességeinek széles körű megismerésére. A Vezető valamely dolgozó anyagi és erkölcsi elismerésének kifejezésében kerülje a szubjektív, egyéni érzelmeitől vezérelt elismerést vagy elmarasztalást, az objektív és tárgyilagos megítélést helyezze előtérbe.

4.2 Etikai normák és hatályos jogszabályok betartása

A hatályos jogszabályok és a Cég utasításainak, belső szabályzatainak betartása minden munkavállaló számára alapkövetelmény.

A Cég biztosítja a belső szabályok teljes hozzáférhetőségét. Minden munkavállaló egyéni kötelessége az utasítások, belső szabályzatok megismerése, illetve betartása. A Cég elutasítja a visszaélések (korrupció) minden formáját, törekszik annak megelőzésére, a visszaélés-gyanús magatartásokat szükség szerint kivizsgálja. A Cég tiszteletben tartja a munkavállalók magánélethez fűződő jogait, és alapvetően nem tartja számon, hogy mit csinálnak munkaidőn kívül. Ugyanakkor összeférhetetlenség merülhet fel abban az esetben, ha egy munkavállaló magánügyei esetleg nem összeegyeztethetőek a Cég érdekeivel kapcsolatban elvárt lojalitással. Összeférhetetlenség merül fel abban az esetben, ha egy személyes kapcsolat, külső tevékenységekben való részvétel vagy más üzleti vállalkozásban fennálló érdekeltség ténylegesen, vagy látszólag részrehajlóan befolyásolja a döntéseket. A munkavállalók kötelesek kerülni minden összeférhetetlenségi helyzetet, nem tanúsíthatnak olyan magatartást, amely a Cég jogos gazdasági érdekeit sérti vagy veszélyezteti, és tartózkodniuk kell minden olyan tevékenységtől, ami bármilyen módon akadályozhatja őket abban, hogy a Cég nevében eljárva elfogulatlan és objektív döntéseket hozzanak, vagy amelyek veszélyeztetik a Cég érdekeit.

A jó üzleti etika és a vonatkozó törvények és előírások betartása az üzleti gyakorlatának középpontjában áll. A cég zéró tolerancia politikát folytat a csalást, korrupciót vagy más súlyos jogsértést elkövető munkavállalókkal, beszállítókkal és üzleti partnerekkel szemben. Ennek megfelelően Szállítóinknak, alvállalkozóinknak is meg kell felelniük minden vonatkozó törvénynek és szabályozásnak, beleértve a versenyre, az adatvédelemre és a vesztegetés elleni törvényekre és szabályozásokra vonatkozó előírásokat.

Beszállítóink soha nem folytathatnak műveleteket a nem nyilvános összeférhetetlenséggel. Ha a szállítónak olyan személyes kapcsolata van (rokonok, partnerek, barátok), amely összeférhetetlenséget okozhat a cég részéről, akkor a szállítónak értesítenie kell a cégen belüli kapcsolattartóját erről az esetleges összeférhetetlenségről, és tartózkodjanak a cégcsoportnál végzett műveletektől mindaddig, amíg az ilyen összeférhetetlenséget fel nem értékelték és jóváhagyták. Szállítóink személyes adatokat a cég nevében engedéllyel dolgozhatnak fel. A cég jelentési rendszere lehetővé teszi az alkalmazottak, üzleti partnerek és más érdekelt felek számára, hogy bizalmasan jelentsenek minden komoly és érzékeny aggályt, eseményt. Valamennyi beszállítónk, alvállalkozónk köteles betartani a cég visszaélések bejelentésére vonatkozó irányelvet azáltal, hogy a súlyos és érzékeny aggályokat jelenti, amelyek hátrányosan befolyásolhatják a cég működését és üzleti teljesítményét.

4.3  Összeférhetetlenség

A legjobb eredményeket úgy lehet elérni, ha mindenki közösen dolgozik a közös cél érdekében, és önálló üzleti döntéseket hoz.

Az összeférhetetlenség elkerülése érdekében a következő szabályok érvényesek:

  • A munkavállaló minden munkatevékenységében átláthatóan jár el;
  • a Munkavállaló kerüljön minden olyan magánjellegű tevékenységet, érdeket vagy kapcsolatot, amely ténylegesen vagy látszólag befolyásolhatja objektivitását;
  • a Munkavállaló kerülje el, hogy saját nevében kössön ügyleteket, illetve ne használja fel a Cégben betöltött pozícióját mások számára nem elérhető juttatások megszerzésére;
  • ha kétségei vannak azzal kapcsolatban, hogy fennáll-e az összeférhetetlenség, kérje ki felettese tanácsát;
  • a Munkavállaló jelentse az esetleges összeférhetetlenséget közvetlen felettesének.
  • a Munkavállalónak ismernie kell a hozzátartozók, illetve a vele személyes kapcsolatban álló személyek foglalkoztatásával kapcsolatos korlátozásokat.
  • a Munkavállaló értesítse a felettesét, ha tudomást szerez arról, hogy a Cég a Munkavállaló rokonát kívánja a Céghez felvenni vagy áthelyezni, vagy ha a Munkavállaló a Cég másik Munkavállalójának rokonává válik.

4.4  Társaságon kívüli üzleti tevékenység

4.4.1  A MUNKAVÁLLALÓ CÉGEN KÍVÜLI ÜZLETI TEVÉKENYSÉGÉNEK MINŐSÜL:

  • ha a munkavállaló üzleti vagy nonprofit szervezet igazgatója vagy igazgatósági tagja,
  • ha a munkavállaló közfeladatot lát el,
  • ha a munkavállaló hatósági kinevezést kap,
  • bármely olyan üzleti tevékenység folytatása, amely nem tartozik a Cég alaptevékenységébe, ha feltételezett vagy tényleges összeférhetetlenség áll fenn vagy állhat fenn.

4.4.2  A CÉGEN KÍVÜLI ÜZLETI TEVÉKENYSÉGBŐL EREDŐ ÖSSZEFÉRHETETLENSÉG ELKERÜLÉSE ÉRDEKÉBEN A MUNKAVÁLLALÓ KÖTELES BETARTANI AZ ALÁBBI SZABÁLYOKAT:

  • A munkavállaló köteles a tervezett tevékenységéről a felettesét tájékoztatni, és a részvétel előtt minden szükséges engedélyt beszerezni;
  • nem engedhető meg, hogy a Cégen kívüli üzleti tevékenysége megzavarja a Cégen belüli feladatainak ellátását.

4.4.3  A MUNKAVÁLLALÓNAK KERÜLNIE KELL MINDEN OLYAN TEVÉKENYSÉGET, AMELY KÖZVETLENÜL VERSENYEZNE A CÉGGEL:

  • nem folytat olyan külső üzleti tevékenységet, amely hasonló a Cég által kínált szolgáltatásokhoz vagy termékekhez,
  • A Cég munkavállalója nem kötelezhető külső gazdálkodó szervezet tevékenységében való részvételre, közreműködésre vagy egyéb módon történő támogatásra.

4.5 Adatvédelem és titoktartási kötelezettség, védett és bizalmas információk

A Cég nagy jelentőséget tulajdonít a személyes adatok védelmének. A Cég az adatok megfelelő módon történő kezelésére különös figyelmet fordít, az arra vonatkozó részletszabályokat és rendelkezéseket a Cég mindenkor hatályos adatvédelmi szabályzata tartalmazza, a munkavállalóknak minden esetben az abban foglaltaknak megfelelően kell eljárni.

Adatvédelmi incidens esetén köteles a munkavállaló azt felettesének haladéktalanul írásban jelezni, továbbá bekövetkezése esetén a Cég adatvédelmi szabályzatában foglaltaknak megfelelően eljárni.

A Cég a törvényes úton szerzett és a tulajdonában lévő belső (pl. szolgáltatással, kutatással, technikai fejlesztéssel kapcsolatos, pénzügyet, projekteket és személyi kérdéseket érintő) információkat bizalmasan kezeli.

A Cég törekszik a belső információs rendszer biztonságos kialakítására és megtartására.

A Cég tulajdonában lévő információk jogi védelem alatt állhatnak.

A Cég munkavállalóitól elvárás a titoktartási szabályok mindenkori betartása.

4.5.1  ADATVÉDELEM

  • Védett információ: a Cég tulajdonában lévő információ, amelyet a Munkavállalók a munkaviszonyuk során hoztak létre. Tartalmaz minden olyan információt, adatot, szellemi tulajdont, elemzést, jelentést, folyamatot és rendszert, amely előnyt jelenthet a Cég a versenytársakkal szemben.
  • Bizalmas információ: olyan információ, mint például az ügyféladatok, védett információk, nem nyilvános információk, akár írásban, akár elektronikusan, akár szóban. Általában feltételezik, hogy a Cég vagy ügyfeleiről megszerzett minden információ bizalmas, és védve van a mások számára való kiszolgáltatástól
  • Személyes adat: olyan információ, amely közvetlenül vagy közvetve azonosítható egy magánszemély, ideértve a Cég korábbi és jelenlegi ügyfeleit, munkavállalóit, munkatársaihoz közel álló személyeket, állásra jelentkezőket, függetlenül az információgyűjtés módjától, forrásától.
  • A Munkavállaló Cég fennálló munkaviszonya alatt, valamint a Cég fennálló munkaviszonyának vagy egyéb jogviszonyának megszűnését követően köteles titokban tartani minden olyan személyes, védett és bizalmas információt, amely tudomására jutott, vagy a munkavégzése során felmerült.

4.5.2  VAGYONVÉDELEM

Tulajdon fogalma: ingatlannak minősül: ingatlan, felszerelés, munkavégzésre használt anyagok és eszközök, készletek, készpénz, értéktárgyak, üzleti tervek, vevői és alkalmazotti nyilvántartások, szállítói információk, szellemi tulajdon és minden egyéb védett, személyes és bizalmas információ. Ide értjük a Munkavállaló idejét is, és igyekszünk a munkaidőt ésszerűen felhasználni.

Az ingatlan csak törvényes üzleti célra használható fel.

4.5.3 A Vállalat vagyonának védelme érdekében a Munkavállaló köteles:

  • megakadályozni a pazarlást és a vagyontárgyak jogosulatlan használatát;
  • kerülnie kell a figyelmetlenséget;
  • meg kell akadályoznia a csalást, a Cég vagyonának megtévesztését, az információk jogosulatlan nyilvánosságra hozatalát;
  • a Cég partnereinek, ügyfeleinek, beszállítóinak és egyéb harmadik félnek eszközeit csak jóváhagyott célokra, a vonatkozó engedélyek és feltételek szerint használja;
  • kizárólag a Cég által biztosított, használt vagy jóváhagyott kommunikációs eszközöket, rendszereket és szolgáltatásokat használjon a Cég nevében kommunikációra.
  • A Cég a vonatkozó törvények és rendelkezések által megengedett mértékben figyelemmel kísérheti és rögzítheti a Cég létesítményeinek, rendszereinek és szolgáltatásainak használatát, és bármikor ellenőrizheti azokat az információkat, amelyeket a Munkavállaló az ilyen használat során küldött vagy kapott.
  • minimalizálja a fentiek magáncélú felhasználását a Cég politikáival és eljárásaival, valamint a vonatkozó törvényekkel és rendeletekkel összhangban.
  • nem telepíthet jogosulatlan szoftvert, alkalmazást, hardvert vagy tárolóeszközöket a Cég által biztosított eszközökre;
  • nem férhet hozzá a Cég hálózatához illetéktelen alkalmazásokon vagy eszközökön keresztül;
  • nem használhatja a Cég erőforrásait szerzői joggal védett és nem engedélyezett anyagok jogosulatlan letöltésére vagy felhasználására. Ez a szabály vonatkozik zenék, engedély nélküli szoftverek, képek, videók és szerzői joggal védett anyagok letöltésére is;
  • nem használja a Cég erőforrásait illegális, nem megfelelő, zaklató, megalázó vagy sértő anyagok megtekintésére, letöltésére, továbbítására vagy közzétételére.

4.6  Közösségi média

4.6.1 A KÖZÖSSÉGI MÉDIA FELELŐS HASZNÁLATÁNAK SZABÁLYAI:

  • a munkavállaló, beszállító, alvállalkozó vegye figyelembe, hogy a közösségi média platformok nyilvános fórumok;
  • be kell tartani a Cég minden vonatkozó előírását, szabályzatát, minden vonatkozó jogszabályt és egyéb jogszabályi előírást;
  • csak a Cég kifejezett engedélyével tegyen közzé tartalmat a közösségi hálózatokon;
  • gondoskodni arról, hogy a közösségi média tartalmak használata ne zavarja a munkavégzést, csak munkaidőn kívül történjen, és összhangban legyen a Társaság értékeivel és szabályzataival;
  • ne hozzon nyilvánosságra védett és bizalmas információkat; • kerülje a zaklatás, megtorlás vagy diszkrimináció minden formáját. A Cég közösségi médiában történő megjelenéseit a vállalat kommunikációért felelős munkavállalói koordinálhatják.

5 Etikai követelmények a Cég belső-, külső viszonyaiban

5.1  Emberi jogok tisztelete és egyenlő bánásmód követelménye

A Cég részéről elvárás a munkavállalók, beszállítók, alvállalkozók felé, hogy minden körülmények között tisztességesen, becsületesen, a jogszabályok és belső szabályzatok rendelkezéseit betartva, felelősségteljesen és feddhetetlenül járjanak el.

A Cég védi és tiszteletben tartja minden munkavállalója, beszállítója, alvállalkozója emberi méltóságát.

A Cég minden munkavállalójától, beszállítójától, alvállalkozójától megköveteli, hogy tiszteletben tartsa a másik munkavállaló emberi jogait.

A Cég elutasítja a megalázó, megfélemlítő, fenyegető, rágalmazó, mentális vagy fizikális zaklatás és bántalmazás minden megjelenési formáját.

A Cég minden munkavállalójától, beszállítójától, alvállalkozójától elvárja, hogy az egymás közötti kapcsolataikban tartózkodjanak a hátrányos megkülönböztetés minden formájától és minden munkavállalója részére biztosítja az egyenlő bánásmódot.

A Cég különös gondot fordít az egyenlő bánásmódra és a megkülönböztetés elleni védelmére, amely minden munkavállalót megillető alapvető emberi jog.

5.2  Együttműködés

A minőségi szervezeti kultúra része a munkahelyi közösség egészének összetartó ereje, az egymás iránti bizalom és tisztelet, amely a munkavégzés hatékonyságát is növeli.

A fentiek biztosítása érdekében a munkavállalók, beszállítók, alvállalkozók egymás közötti kapcsolataikban kötelesek:

  • kölcsönösen együttműködni, egymás munkáját segíteni,
  • egymás közötti konfliktusaikat maguk között rendezni úgy, hogy az ne legyen hatással a munkahelyi környezetükre,
  • az alapvető udvariassági és illemszabályokat be – és megtartani, tartózkodni az agresszív vagy mások megbotránkoztatására alkalmas magatartástól.

A munkavállalóknak a Cég érdekeinek elsődleges figyelembevételével törekedniük kell a más szervezeti egységekkel való együttműködésre, a problémák egymás érdekeire is tekintettel levő közös megoldására.

A Cég céljainak eléréséhez a szervezeten belül elengedhetetlen a kooperációs összhang megteremtése, ezen belül is a beosztottak és Vezetők közötti együttműködésre épülő légkör, valamint a munkavállalók közötti jó csapatmunka. A Cég alapvető elvárása munkavállalói felé, hogy tartsák tiszteletben egymás szakmai véleményét, a vélemények egyeztetése során törekedjenek a konfliktusok elkerülésére, az indulatoktól mentes kompromisszumos megoldás kialakítására és az esetleges véleménykülönbségeket kulturált körülmények között tisztázzák. A Cég fontosnak tartja, hogy a munkavállalók egymást segítve és aktívan álljanak hozzá a tevékenységük során felmerülő feladatokhoz és nehézségekhez. A munkavállalók kötelesek törekedni a mindenkori feladat lehető leghatékonyabb, legeredményesebb megoldására.

Tilos a csapatmunkát és az együttműködést romboló hozzáállás, mások munkájának nem tényszerű, rivalizáláson, indulaton alapuló bírálata vagy a munkatársak félrevezetése.

5.3   Az információk megosztása, kommunikációs etika

Minden munkavállaló köteles a tőle elvárható és indokolt mértékben részt venni a Cégen belüli kommunikációban. A Cégen belüli együttműködés alapja az információ közös erőforrásként történő megosztása. Fontos, hogy a munkavállalók a mindennapi együttműködés során biztosítsák egymás számára a munkavégzéshez szükséges információkat, valamint a szervezeti szintű célok elérése érdekében egyéni tudásuk, tapasztalatuk, ismereteik megosztásával segítsék elő a közös döntések eredményességét.

Tilos a munkavégzéshez szükséges információk visszatartása, részben vagy egészben történő elhallgatása, figyelemmel arra, hogy ez a magatartás a munkatársak – különös tekintettel a helyettesítésre kijelölt személyek – eredményes munkavégzését, továbbá a Cég céljainak megvalósítását akadályozhatja. A munkavállalók kötelesek egymást tényszerűen, tárgyilagosan, időszerűen és teljeskörűen tájékoztatni a munkavégzésükhöz szükséges információkról, amelyhez többféle kommunikációs eszköz, mód és eljárás is biztosítva van a Cég által (mobiltelefon és laptop, e-mail, egyéb). A Cég, illetve a Vezetők kötelesek megfelelő időben és módon tájékoztatni az érintett munkavállalókat a változásokról, illetve folyamatosan tájékoztatni a munkavállalókat a munkavégzéshez szükséges információkról.

5.4 Alapvető viselkedési, magatartási és öltözködési szabályok

A Cég irodai munkavégzéseinél a munkavállalók konszolidált irodai kényelmes ruházatot viselhetnek. Minden munkavállalójától elvárja a Cég által használt iroda- és egyéb helyiségek rendeltetésszerű használatát. A helyiségek biztonságos üzemeltetésére és állagának védelmére vonatkozó követelményeket és az alapvető viselkedési, magatartási szabályokat munkavállalóknak minden be kell tartani.

A Cég a szolgáltatási helyszíneken munkát végző munkavállalói részére munkaruhát biztosít. A Cég minden munkavállalójától elvárja a tiszta, rendezett öltözetet a munkavégzés helyén. A szolgáltatást végző munkavállalók a Munkaruha szabályzat által előírt munkaruházatban kell megjelenjenek a munkavégzés helyszínein

A munkavállalók a munkavégzés helyén kötelesek kerülni a szélsőséges, kihívó, alkalomhoz nem illő viseletet, rendben és tisztán tartani környezetüket.

5.5 Munkaidő

A Cég elkötelezett amellett, hogy biztosítsa, hogy a munkavállalók, beszállítók, alvállalkozók alkalmazottai által végzett munka ellenértéke és munkaideje megfeleljen a vonatkozó munkaügyi törvényeknek, előírásoknak és gyakorlatoknak, valamint a nemzetközi munkaügyi normáknak. A Cég gondoskodik, beszállítóitól alvállalkozóitól pedig az alábbiakat várja el:

  • Gondoskodjon arról, hogy az elvégzett munka elismert munkaviszonyon alapuljon, amely megfelel a vonatkozó törvényeknek, előírásoknak és gyakorlatnak, valamint a nemzetközi munkaügyi normáknak. • A munkavállalók kompenzálása bérek, túlóradíjak, juttatások és fizetett szabadság biztosításával, amelyek legalább megfelelnek a vonatkozó törvényekben, rendeletekben és kollektív szerződésekben meghatározott követelményeknek.
  • Tartsa be a munkaidőre vonatkozó összes vonatkozó törvényt, előírást és kötelező ipari szabványt. Biztosítani kell, hogy a túlóra önkéntes és ritka legyen; és
  • Gondoskodjon arról, hogy senki ne dolgozzon hat egymást követő napnál tovább anélkül, hogy legalább egy szabadnapot töltene.

5.6  Diszkrimináció és zaklatás tilalma

A diszkrimináció, a zaklatás és a visszaélés nem elfogadható, és a Cég elkötelezett amellett, hogy tisztelettel és méltósággal bánjon az alkalmazottakkal, és hogy ne alkalmazzon megkülönböztetést a felvételi és foglalkoztatási gyakorlat során. Hasonlóképpen elvárjuk beszállítóinktól is, hogy tisztelettel és méltósággal bánjanak minden alkalmazottal:

  • Ne vegyenek részt és ne tűrjenek el semmilyen diszkriminációt vagy zaklatást, beleértve a szexuális zaklatást is.
  • Az esélyegyenlőség tiszteletben tartása a toborzás, a javadalmazás, a képzéshez való hozzáférés, az előléptetés, a felmondás vagy a nyugdíjazás tekintetében,
  • Ne vegyenek részt, támogassák vagy ne tűrjék el az olyan kritériumok alapján történő megkülönböztetést, mint a nem, életkor, vallás, családi állapot, faj, kaszt, társadalmi háttér, betegségek, fogyatékosság, terhesség, etnikai és nemzeti származás, politikai hovatartozás vagy szexuális irányultság.

5.7  A cégcsoport jó hírnevének védelme

 A munkavállaló köteles munkáját úgy végezni, kommunikációjában arra törekedni, hogy azzal ne sértse a Cég jó hírnevét. A Cég elvárja munkavállalóitól, hogy munkahelyükön és azon kívül is törekedjenek a Cég jó hírnevének, tekintélyének megóvására, valamint tartózkodjanak minden olyan magatartástól, megnyilvánulástól, amely sérti a Cég érdekeit.

A Cég elvárja, hogy a munkavállalói a Cég mindenkor hatályos szabályzataival és a megfogalmazott értékekkel összhangban használják az internetet és a közösségi oldalakat, legyenek azokra figyelemmel a magukról nyilvánossá tett információk (bejegyzések, képek, adatok) tekintetében is.

5.8  Szállítói kapcsolatok

 A Cég célja, hogy optimalizálja a Cég erőforrásait és a beszállítókkal fenntartott kapcsolatait:

  • minden árut és szolgáltatást az ár, a minőség, a rendelkezésre állás és az üzleti feltételek alapján kell megvásárolni;
  • egyenlő és méltányos bánásmódot kell biztosítani a beszerzés, a kiválasztás és a beszállítókkal való együttműködés során;
  • versenyt kell engedni a beszállítók széles köre között;
  • kerülni kell a közbeszerzési eljárásban vélt vagy tényleges összeférhetetlenséget;
  • a beszállítókra, árakra és a közbeszerzési szerződésekkel kapcsolatos egyéb információkra vonatkozó információkat csak felhatalmazott személyekkel szabad megosztani;
  • a közbeszerzési szerződések és pályázatok odaítélésekor nem szabad figyelembe venni a személyes érdekeket;
  • köteles tartózkodni a személyesen érdekelt személyekkel folytatott kereskedéstől, bizalmas információk megosztásától, tippek adásától.

5.9  Etikus és fenntartható áruk és anyagok beszerzése

 Olyan beszállítókkal dolgozunk együtt, akik törekednek arra, hogy a termékeikben felhasznált árukat és anyagokat mezőgazdasági, erdészeti, halászati és akvakultúra-eredetűek legyenek, etikus és fenntartható módon.

Arra törekszünk, hogy tevékenységeink, termékeink és szolgáltatásaink káros környezeti hatásait a lehető legkisebbre csökkentsük, és olyan beszállítókat választunk, akik ezt teszik.

A Cég beszerzési törekvései:

  • Globális vásárlóerőnk kihasználása fenntartható és költséghatékony termékek és szolgáltatások javára.
  • Kapcsolattartás beszállítóinkkal a termékek és szolgáltatások innovációja vagy fejlesztése érdekében Szoros együttműködés kialakítása fenntartható és felelős üzleti gyakorlatot folytató beszállítókkal. Minimális követelményként beszállítóink mindig biztosítják az összes vonatkozó környezetvédelmi törvény és előírás betartását.

6 Biztonságos munkakörnyezet

A Cég alapvető törekvése, hogy a munkavállalói számára biztonságos munkakörülményeket teremtsen. A megfelelő munkakörülmények, amelyek védik a munkavállalók egészségét és biztonságot nyújtanak.

A Cég a munkavállalói részére biztosítja a munkavégzéshez szükséges védőeszközöket, védőruházatot, védőcipőt. Cég biztosítja az üzemorvosi ellátást. A munkavállalókat a balesetek megelőzése érdekében rendszeres munkavédelmi oktatásban részesíti. A dolgozók tiszta ívóvízhez szociális helyekhez való hozzáférést biztosítja. Pandémiás időszakban a higiéniás és védőtávolság biztosítását célzó eljárások betartásához szükséges fogyóanyagokat (pl.: egyszerhasználatos kesztyű, maszk, kézfertőtlenítő, felületfertőtlenítő) biztosítja a munkavállalóinak, beszállítói, alvállalkozói részére is.

7 Környezetvédelem

A Cég elkötelezett amellett, hogy folyamatosan javítsa környezetre gyakorolt hatását, és együttműködik másokkal a környezetvédelem, a helyes gyakorlat előmozdításában. Tevékenységében törekszik a környezetbarát technológiák alkalmazására. Ami az éghajlatváltozást illeti, a  Cég elkötelezett a működésünkhöz kapcsolódó üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése mellett.

A  Cég arra törekszik, hogy:

  • Működésünk környezeti és éghajlati hatásait csökkentése a fenntartható folyamatok és termékek előmozdításával, beleértve az energia- és fenntarthatósági tudatosságot.
  • A természeti erőforrások megóvása saját működésünk gondos irányításával.
  • A szolgáltatási tevékenységeink során keletkező hulladékok szelektív gyűjtésével.
  • A hulladékok újrahasznosításával.
  • Működésünkhöz kapcsolódó energiahatékonyság növeljük az és üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével.

8  Társadalmi felelősségvállalás

A Cég társadalmi felelősségvállalásával összhangban olyan fenntartható munkakörnyezet kialakítására törekszik, ahol jó dolgozni és mindenki a tudása legjavát adhatja, ahova jó tartozni.

A Cég hangsúlyt helyez a természeti környezet megóvására, így a munkavállalóitól elvárja, hogy legyenek környezettudatosak és a napi munkavégzés során legyenek figyelemmel a környezetvédelmi szempontokra (pl. szelektív hulladékgyűjtés, 2 oldalas nyomtatás stb.), melyhez a szükséges feltételeket a Cég biztosítja.

A Cég elkötelezett a családbarát munkahely kialakítása, fenntartása és továbbfejlesztése iránt, továbbá elengedhetetlennek tartja, hogy munkavállalói szakmai felkészültsége naprakész legyen, így a szakmai kompetenciák fejlesztésére, a vezetői képességek támogatására képzéseket szervez.

9  A pénzmosás elleni szabályok betartása

Elkötelezettek vagyunk a pénzmosás elleni jogszabályok maximális betartása és betartatása mellett. Célunk, hogy szolgáltatásainkat ne használják fel terrorizmus, pénzmosás, adóelkerülés vagy a vonatkozó törvények megkerülésére.

A pénzmosás elleni küzdelemben a munkavállalók kötelezettségei:

  • kellő körültekintéssel jár el a partnerekkel, ügyfelekkel való kapcsolatépítés során,
  • azonnal jelent felettesének minden szokatlan vagy gyanús tevékenységet,
  • maradéktalanul be kell tartja a pénzmosással kapcsolatos törvényi előírásokat.

10 Fegyelmi eljárás

A törvények, rendeletek, irányelvek, eljárások vagy az Etikai Kódex megsértése fegyelmi eljárást vonhat maga után, beleértve a Cégnél fennálló munkaviszony megszüntetését.

Az ilyen eseteket a hatóságoknak is jelenthetőek, amelyek polgári vagy büntetőjogi következményeket vonhat maga után.

© 1997- – Minden jog fenntartva – Cichorium Kft.